Dużą bolączką polskich dróg jest to, że po zimie nie wyglądają najlepiej. Robią się dziury, a kierowcy muszą wykonywać czasem iście ekwilibrystyczne manewry aby je ominąć. Czasem wpadnięcie w dziurę kończy się uszkodzeniem samochodu, dlatego tak ważne jest zastosowanie odpowiedniej mieszanki, aby asfalt był trwały.

Asfalt modyfikowany receptą na dziury w nawierzchni

Asfalt modyfikowany to asfalt bardziej trwały od tradycyjnego asfaltu drogowego. Obecność w jego strukturze polimerów zwiększa trwałość nawierzchni i zapobiega odkształceniom, powstałym na skutek działania niskiej temperatury, czy spękań zmęczeniowych powstałych na skutek zbyt intensywnego korzystania z drogi, zwłaszcza samochodów o dużej masie, tirów i ciężarówek.

Asfalt modyfikowany nie mięknie na skutek działania temperatury tak mocno, jak tradycyjnie używany asfalt drogowy, wytrzymuje także znacznie większe obciążenia.

Asfalt wysokomodyfikowany- solidny jak most

asas

Asfalt wysokomodyfikowany to nawierzchnia, która może być trwała nawet 50 lat, wymagając jedynie powierzchniowych korekt. Głębokie struktury asfaltu wysokomodyfikowanego są niezwykle wytrzymałe. Do niszczenia nawierzchni drogowej przyczyniają się tzw. odkształcenia rozciągające.

Ciągły ruch sprawia, że struktura zwykłego asfaltu z czasem pęka. Nie wiadomo kiedy może to nastąpić, wiadomo jedynie, że związane jest to z użyciem określonej mieszanki mineralno-asfaltowej. Im lepiej skomponowana mieszanka, tym asfalt trwalszy.

Natomiast asfalt wysokomodyfikowany ze względu na wspomnianą dużą zawartość polimeru, znacznie większą niż w przypadku asfaltu drogowego jest niezwykle odporny na niszczenie. Jeśli chodzi o porównanie asfaltu modyfikowanego i wysokomodyfikowanego różnica nie jest tak diametralna, jednak i tak odmiana wysokomodyfikowana wypada znacząco lepiej.

Asfalt wysokomodyfikowany stosowany jest w szczególności na nawierzchniach narażonych na tzw. natężony ciężki ruch, na mostach oraz pasach startowych dla samolotów.
Asfalt modyfikowany i wysokomodyfikowany dają nadzieję, że w przyszłości znacząco obniży się liczba miejsc ze znakami ostrzegawczymi dotyczącymi nierównej nawierzchni.