Często cena i wielość biura do wynajęcia są jedynymi aspektami, na które zwracamy uwagę przed podpisaniem umowy. Jednak aby nie marnować pieniędzy i czasu, warto zadać sobie kilka pytań, dzięki którym lokal użytkowy nie będzie tylko przestrzenią do pracy, ale miejscem idealnie odzwierciedlającym idee naszej firmy.

 birkirkara-office

 

  1. Jaki rodzaj biura potrzebuję?

Specjaliści z fronton.pl podkreślają, że jest to kwestia, którą należy rozważyć jeszcze zanim zaczniemy rozmyślać o metrażu i cenie. Zastanówmy się nad tym, jakie wrażenie ma robić wynajęta przestrzeń. Czy ma bardziej przypominać ultranowoczesne biuro, czy raczej „roboczy” lokal użytkowy? Czy klientów witać będzie świta recepcjonistek, czy od razu będą mogli porozmawiać z właścicielem?

 

Inną kwestią jest miejsce do pracy. Czy każdy z naszych pracowników ma posiadać osobny pokój, a może najważniejsza jest dla nas ogromna sala konferencyjna? Żadna z powyżej przedstawionych opcji nie jest zła i zależy od naszych preferencji i rodzaju prowadzonej działalności.

 

  1. Jaka jest najlepsza lokalizacja?

Wyobraźmy sobie taką sytuację: niedawno kupiliśmy nowe mieszkanie w centrum miasta. Biura do wynajęcia w tej okolicy są niezwykle drogie, natomiast dojazd na obrzeża ograniczony. Co zatem powinniśmy wybrać? Wbrew pozorom wybór nie jest oczywisty. Wiele zależy od tego, czy wolimy ograniczyć wydatki związane z marketingiem, na co pozwala lokal użytkowy w centrum miasta, czy też płacić niższy czynsz.

 

  1. Jak szybko moja firma się rozwija?

Na początku prowadzenia własnej działalności ludzie często wpadają w dwie skrajne pułapki. Pierwszym wydaje się, że w ciągu kilku miesięcy uda im się rozwinąć swój biznes na tyle, że będą w stanie zatrudniać setki osób, inni natomiast nie przewidują dla siebie rychłego sukcesu. Musimy racjonalnie spojrzeć na swoje możliwości i proporcjonalnie dla nich zdecydować się na biuro do wynajęcia. Jest to szczególnie ważne wtedy, kiedy staniemy przez dylematem podpisania wieloletniej umowy.

 

  1. Jak funkcjonalna powinna być przestrzeń?

Funkcjonalność to termin klucz, więc wielu osobom wydaje się, że powinien pasować również do określenia lokali użytkowych. Nie zawsze tak jednak jest. Biura do wynajęcia mogą spełniać jedynie rolę reprezentacyjną i być istotnym punktem w kwestii marketingowej, nie produkcyjnej. W temacie funkcjonalności zadajmy sobie kilka pytań:

  • Czy układ pomieszczeń odpowiada moim potrzebom?
  • Jakie usługi mam zamiar sprzedawać klientom?
  • Czy potrzebuje sal konferencyjnych?
  • Czy chcę, aby przestrzeń była otwarta czy zamknięta?
  • Czy jeśli zdecyduje się na estetykę, to w dalszym ciągu będę w stanie skutecznie rozwijać firmę?
  • Czego oczekują ode mnie klienci?